70 sekund

dobre praktyki marketingu

Rozmiar ma znaczenie

Kiedy doradzam jakieś rozwiązanie, zazwyczaj albo sam je stosuję, albo wiem, że sprawdza się ono w danej sytuacji. Tak właśnie jest z RWD – Responsive Web Design – w naszym języku – Stroną Responsywną. Dopiero co, pisząc o RWD i ruchu mobilnym, stwierdziłem, iż

Szacunki mówią o dalszym, 3. krotnym wzroście tego odsetka w roku 2014. Oznacza to, że w 2014 roku prawdopodobnie prawie co 5. internauta wejdzie na twoją stronę za pomocą smartfona lub tabletu

Trafiłem w samo sedno. Spoglądam do GA i widzę ruch mobilny stanowiący 22,5% całego ruchu na stronie. Prócz odwiedzin z urządzeń klasy Galaxy, Razr czy Xperia zauważam… E52. Poprawne wyświetlanie i obsługa nawigacji na ekranie o przekątnej 2,4 cala i rozdzielczości 240 x 320 pikseli, w dodatku za pomocą klawiatury? Ale ponieważ wcześniej o literkach RWD napisałem, że

Oznaczają, że twoja strona poprawnie wyświetli się na ekranie
komputera, tabletu i smartfona

pozostaje ponad wszelką wątpliwość upewnić się, czy tak w istocie jest. W końcu E52 jest smartfonem, i to nie byle jakim, bo biznesowym.

O ile poprawności wyświetlania na pozostałych urządzeniach jestem pewien, o tyle maluch od Nokii stanowi pewne wyzwanie. Z pomocą przychodzi zaprzyjaźniony punkt z „komórkami” – ładujemy kartę, odpalamy maszynę i już po chwili moim oczom ukazuje się całe 2,4 cala do własnej firmy. Poprawnie wyświetlane, ładnie ułożone, w pełni użyteczne.

Nie lubię się powtarzać, ale

Strona responsywna, zapamiętaj.

Zapamiętaj!

Warto też dodać – responsywność oznacza poprawne wyświetlanie zarówno na 2,4 cala w E52 jak i 40+ na smart TV.

Share on LinkedInShare on FacebookTweet about this on Twitter
  • ink

    Czy trend ponad 20% ruchu mobilnego nadal sie utrzymuje?

    • Mateusz Wozniak

      Obecnie kształtuje się na poziomie między 10 a 15% całości.