Życiem jednych rządzi 10 przykazań, niektórzy kierują się 114 surami, jeszcze inni przestrzegają 10 wskazań czy wierzą w dewy i dewi. Wymieniać możnaby długo, nie zapominając o ludziach, którzy sami wyznaczają kodeks swojego życia i postępowania.
Nakazów, przykazań, praw i obowiązków nie znajdziemy jednak wyłącznie w sferze duchowej czy religijnej. Biznes, relacje, inwestycje, pieniądze – w zasadzie w każdej dziedzinie życia obowiązują różnego rodzaju wskazówki, nader często określane mianem przykazań czy praw.
Nie inaczej jest w marketingu. Al Ries i Jack Trout, będący jego niekwestionowanymi autorytetami, w latach ’90. ubiegłego już wieku wydali książkę „22 immutable laws of marketing”. Opracowane przez nich 22 prawa marketingu bezwzględnie stanowić mają o rynkowym sukcesie lub porażce każdej marki, a autorzy skwapliwie korzystają z wielu rynkowych przykładów na poparcie stawianych przez siebie tez i wysuwanych wniosków.
Prawa i książka je opisująca powstały ponad 20 lat temu w USA. Czy dziś, po przeszło dwóch dekadach, nadal powinny być uważane za fundamentalne? Czy działają tak samo na całym świecie? Czy każda marka postępująca zgodnie z nimi odniesie sukces, a każda łamiąca marketingowe przykazania skaże siebie na nicość i zatracenie?
Na te i inne pytania odpowiadają autorzy „Praktyki brandingu”, pozycji zbierającej doświadczenia 15 profesjonalistów-praktyków marketingu. Dyskusja przez nich prowadzona zmierza do wnikliwej interpretacji i oceny „22 niezmiennych praw marketingu”, a interaktywne odnośniki zamieszczone w książce pozwalają czytelnikowi jeszcze lepiej poczuć klimat i sens tego projektu.
To jak z tymi przykazaniami marketingu jest? Możesz przekonać się sam, poznając 22 prawa w wersji „skondensowanej” – wystarczy pobrać pigułkę.
Książka dostępna jest w salonach Empik i innych dobrych księgarniach oraz w wydawnictwie Słowa i Myśli.
Jednym z partnerów wydania zostało 70SEKUND.pl